Hiasi Rumahmu dgn Cahaya Jannah


Selawat & Salam

Selawat & Salam

Wednesday 26 November 2014

Dipinggirkan?

-Journey to Jannah-

"Kau tahu Enna cakap apa kat aku?"
 "Apa?"
 "Dia nasihat aku kemain pasal 'perkara' tu, yang dia tu? Tak fikir?"
"Seriuss?? Homaigot.."

Bila terdengar kawan-kawan mula bercakap belakang,
Semangat yang jitu makin berkubur,
Kita menasihati kebaikan,
Mungkin aku tak baik untuk menasihati.
Itu fikiran mereka..

Mungkin..

Aku jarang menasihati,
Kerana hakikatnya aku lebih suka memberi cadangan,
Kau dan aku sahabat,
Bila kau menangis,
Walaupun hati benci,
Sumpah!
Air mata ini pasti akan mengalir.
Sebak.
Sayu.
Perasaan aku sama seperti kamu.

Aku membayangkan andai aku diuji seperti dirimu,
Kuatkah aku?
Berjayakah aku?
Mampukah aku?

Kerana apa?
Kerana kau sahabat.
Walaupun kau membuka onar dan aibku,
Kau pinggirkan aku,
Kau tetap sahabat.
Sampai akhir hayat.

1 comment:

Unknown said...

Semoga sahabat aku ini tabah..
dalam persahabatan andai kasih sayang itu tersulam kerana inginkan kash Allah..walau ujian sebesar ombak menimpa ia pasti teguh berdiri. Aku faham perasaan it..