Hiasi Rumahmu dgn Cahaya Jannah


Selawat & Salam

Selawat & Salam

Wednesday 26 November 2014

Kesibukan Dunia

-Journey to Jannah-
 
Hari makin berlalu,
Menuai detik-detik.
Mana peduli lagi,
Aku yang sering terkejaran
Berlari mengisi waktu,
Makin kesibukan.

Dalam mengejar suatu cita dunia,
Lupa untuk aku menoleh kebelakang,
Masa yang pergi berlalu,
Aku tinggalkan bersama kegiatan akhirat..

Allah..
Allah..
Allah..
Jika tiada yang sudi mendengar luahanku,
Sejadah ku jadikan tempat tangisanku,
Sujud ku jadikan rayuan padaMu,

Allah..
Betapa hancur hati ini,
Kehilangan diriMu,
Dekatilah aku..
Jangan Kau pergi.

Ampuni aku,
Terkejarkan duniaMu.

"Baru-baru ni aku nak clean cache dalam smartphone,
So, phone suggest 3 application yang aku jarang guna (rarely used)
untuk di uninstall-kan. Salah satunya adalah application Quran."

Terasa lama aku tinggalkan akhirat demi dunia.

No comments: