Hiasi Rumahmu dgn Cahaya Jannah


Selawat & Salam

Selawat & Salam

Sunday 8 September 2013

JAM TU BERHARGA

Seutas/Sebuah Jam tangan.


    Pada petang yang indah lagi nan permai, sambil ditemani lagu Hello Hello nyanyian FT Island, gua teringat kejap dengan sorang member gua masa zaman sekolah menengah.


 Haha.. Bila ingat dia, gua ase nak tergelak betei..
    Budak ni spesel kot. Kot??
    Bunyi macam tak yakin je kan dia spesel ke tidak.. Hehe. Taklah, dia memang spesel. Spesel bukan setakat taipan tangan, tapi di hati. Gua approve dia ikhlas sebagai member baik gua. Tapi masalahnya dia lelaki.
    Ops!! He’s a guy??
    Spesel dihati??
    Boyfriend gua ke??
    Haha.. taklah! Dia member gua jer. Baik beb. Bila gua sedih, walaupun bukan sebab dia, sweet jer dia datang pujuk. Gua betei suka benau jadi member dia. Sebab tu gua suka kawan ngan dia. Dia paham gua!
    Hakikatnya masa time kolah dulu, tak penah lansung bercakap. Mungkin pernah.. (mungkin.. =_=) tapi tak ingat/ tak perasan/ mungkin rasa peristiwa tu tak penting. Tapi sekarang ni, bila gua kenal dia betul2 masa kerja kat kilang time cuti semester 2 bulan ni, bawu gua perasan, he’s such a kind guy.
    Teringat gak cara dia tegur gua masa gua mula-mula masuk kerja. Haha.. akal nak menegur, dia datang sembang dengan akak sebelah gua. Pastu gua ni yang tengah gamak focus (Huhu.. tangan ni laju jer insert komponen, mana tak nyer.. excited dapat kerja), curi-curi dengar jugak pe dia sembang. Yelah, gua macam kenal dia kot.. (macam jer.. gua tak bape cam sangat kat mana gua penah jumpa dia)..
    Sarjan Kadet Polis!
    Tu yang dia panggil gua masa mula-mula berkenalan. Agaknya kot. Tak ingat sangat. (Biasalah.. masalah struktur daya ingatan..) Haha.. Best berkawan ngan dia sampailah gua nak berhenti kerja. Dia nangis?? Okeyh, tipu. Gua tak Nampak dia nangis. Tapi, dia tak nak tengok gua salam tangan akak-akak yang lain. Sedih ker?
    Sedihlah kot pisah ngan member macam gua. Hek3..
    Ingat sonang dapat member macam gua??
    Gua memahami.
    Gua caring.
    Gua loving.
    Gua sporting.
    Gua childish.
    Gua positive.
    Semua gua!! Hehe..
    Bila dah last day keje, tak dapat laa nak jumpa sangat. Brapa hari kemudian, dia datang umah gua.
    Merisik??
    Ehh.. idaklah.. Hahaha..
    Bukan merisik.
    Dia bagi gua hadiah.
    Bukan baru.
    Tapi dari pergelangan tangan dia.
    Gua sedih kot. Mana ada orang pernah bagi gua hadiah. (Kado) _err.. ibu, bapa, adik beradik dikecualikan.._
    Dia bukak jam tangan yang dia sayang. Dia bagi cenggitu je kat gua. Warghh!! Gua appreciate sangat. Jam tangan gua yang lama, macam nak ja gua bagi dia. Tapi..


    Jam tangan gua tu jam pompuan. Tengok nombor pun tak Nampak. Huhu.. bila dia bagi jam ni, teringat gua dengan citer OMBAK RINDU, time Hariz kasi hantaran kat Izzah. Hantaran dorang jam tangan. Haha.. Layan doe..
   





Walau apa pun, gua nak berterima kasih kat member baik gua tu yang bernama A***u* I***m.. Gua akan jaga jam ni bebaik. Gua sayang jam ni sebab jam nil u yang kasi.
    Thanx a lot!

-Salam Penuh Penghargaan-

-Journey to Jannah-

No comments: