Hiasi Rumahmu dgn Cahaya Jannah


Selawat & Salam

Selawat & Salam

Friday 13 September 2013


Memang layan yang amat-amat,
Bila pepagi subuh yang aman damai kat Alamanda ni,
aku dengan rajinnya bangun awal pagi,
basuh baju, lipat kain, sidai kain,
dengan rajinnya,
aku online..
cari ilmu baru..

Tuntutlah ilmu sampai ke negeri China.

So, sebenarnya saja nak cakap.. ilmu tu penting.
Cari kat mana pun boleh.
Aku cari kat internet dengan online facebook,
dapat ilmu sikit.
Tiba-tiba rasa rindu kat mak.
Aku pun terus cari lagu penyanyi yang namanya Sanisah Huri.
Cuz aku ingat dia penyanyi lagu yang tajuknya..
AKU, DIA dan LAGU..
walaupun aku tau mak aku tak suka lagu tu.
Mak aku layan lagu A. Ramlie, DJ Dave cenggitu..
Tapi entah pasepa.. bila ingat mak aku, aku rasa macam nak dengar lagu Aku dia dan lagu.

Rindu laa kat mak.
Rindu sangat kat bapak.
Rindu dekat Adik Teah, Adik Ucop
Rindu Simba sangat-sangat..

Kat sini semua masalah kena fikir dan selesaikan sendiri.
Mood nak belajar pun dah hilang.
Tapi aku kena banyak sabar,
Kan Allah SWT pernah pesan..
tentang ujian dalam Surah Al-Ankabut ayat 2-3.

Kena pegang Firman Allah tu. Insya-allah..
Allah dah sediakan yang terbaik buat aku kat sini.
Adalaa tu sebab musabab kenapa aku mesti diuji macam tu.

Kuatkan semangat!
Hoyeah!!

-Journey to Jannah-

No comments: