Hiasi Rumahmu dgn Cahaya Jannah


Selawat & Salam

Selawat & Salam

Sunday 8 September 2013

Jenjalan kat AloQ SetaQ aka Alor Setar

Kemarin, tanggal 7 September 2013, aku dengan family aku keluar jugak berjalan-jalan walaupun sekitar kawasan Kedah jugak. Alasan keluar nak cari baju untuk adik-adik aku kat Sarawak. (Err.. adik angkat)
       Di samping itu, kami singgah jugak rumah abang ngah aku yang ada kat sana. Alhamdulillah, sepanjang perjalanan, kami rasa seronok sangat.
       Pui.. macam karangan budak dejah satu je kan??
       “Pada tanggal 7 september yang lepas, saya dan keluarga saya melawat ke sebuah kedai di ALor star yang dipanggil PEKAN RABU.”

(=_=)”
BORINGGG….

Tapi kes utama nak cerita adalah, kan sebelum ni aku pernah gaduh dengan adik aku yang aku panggil Reyhan Akasma ni. Susah jugak hati aku berminggu-minggu. Yelah, dekat sebulan jugak kami tak bertegur sapa. Tapi Alhamdulillah.. lepas keluar jalan-jalan, kami dah boleh bercakap dan ketawa macam biasa.



Sempat jugak, waktu zohor tu kami pergi masjid dekat gurun untuk menunaikan solat zohor. Time macam tu, aku terus terlupa macam mana nak solat jamak atau qasar. Was-was..
       Last-last mak aku pesan, solat je macam biasa kalau was-was. Huh! Nampaknya ilmu basic cenggitu pun aku tak kuasai lagi. Pasni kena banyak belajar.
       Sepanjang perjalanan, sempat jugak singgah kat tempat-tempat lain untuk photoshoot. Yelah, adik aku dapat hadiah henset kot dari tuning dia. Untung dia..
       Handset mahai plak tu..
       Berikut dipaparkan 2 keping gambar yang aku rasa paling elok laa kot..




Mudah-mudahan akan jadi kenangan untuk aku masa dekat Sarawak nanti. 

_Salam loveable - Sarang Surowo-
-Journey to Jannah-

No comments: